Datorită internetului, lumea contemporană s-a schimbat substanțial. Toate informațiile care prezintă interes, sunt doar la un singur click distanță. Lumea internetului este uimitoare și continuă să ne schimbe viețile, fie prin modul în care comunicăm, primim sau partajam informația.
Mulți dintre noi petrecem o buna parte a timpului, navigând pe internet. Fie că suntem în căutarea unui produs, fie citim noutățile sau privim un film.
Cu cât timpul de navigare pe internet a crescut, antreprenorii au descoperit importanța prezenței pe internet și rularea serviciilor în mediul online. Astfel, în zilele noastre, existența online a unei afaceri este de o importanță majora, deoarece în acest fel business-ul este disponibil unui public mult mai extins și oportunitățile sunt nemărginite.
Desigur, rularea unei afaceri online implică o serie de abordări specifice precum și riscuri. Inainte de toate, trebuie stabilită o strategie solidă în ceea ce privește digital marketing-ul afacerii. Doar existența unei strategii solide de marketing, va conduce afacerea spre atingerea publicului său țintă. În acest articol îți vom spune de ce este necesar să ai un website pentru afacerea ta.
Top 10 beneficii ale unui website
1. Expansiunea business-ului
Website-ul este accesibil tuturor utilizatorilor din întreaga lume iar barierele geografice sunt depășite mai ușor ca niciodată. Oricine, din orice țară este capabil să îți găsească afacerea în mediul online, iar acesta poate fi chiar clientul tău. Nu în ultimul rând poți fi descoperit de potențiali investitori, lucru care te ajută să îți extinzi substanțial afacerea și să urci la un nou nivel.
2. Publicitate
Serviciile precum Google AdWords sau reclamele pe Facebook, ne oferă posibilitatea să atingem publicul țintă într-un mod mult mai eficient decât prin modalitățile de publicitate tradiționale offline. Optimizarea SEO și marketing-ul online sporește considerabil traficul de clienți pe website atunci când sunt realizate strategic. Poți fi primul business în rezultatele de pe Google, atunci când un client caută produsul sau serviciul pe care îl oferi.
3. Branding
Decizia de cumpărare a unui produs de către client este influențată de o serie de factori, unul dintre ei fiind încrederea. Orice companie cu reputație înaltă are într-un mod sau altul o prezență online. Potențialii clienți ar putea fi neîncrezători dacă o afacere nu ar avea un număr de telefon sau o adresa, la fel putem spune și despre inexistența website-ului. Internetul este foarte util atunci când dorim să partajăm informații importante clienților noștri. Cu atât mai mult, un site bine aranjat, intuitiv în utilizare, ajută clienții să își găsească produsul mult mai ușor și să capete încredere în acea afacere.
4. Economii considerabile
Expunerea produselor întru-un magazin online, elimină o serie de costuri considerabile în comparație cu un magazin tradițional. Astfel, dispare necesitatea unor cheltuieli majore de operare (angajați, chirie, utilități, etc.). Beneficiul major constă în faptul că poți ajusta prețul produselor atunci când elimini cheltuielile suplimentare, ceea ce îți va evidenția afacerea în fața competitorilor din domeniu.
5. Consolidarea afacerii
Conform statisticilor anului 2021, 71% din afacerile mici și mijlocii au un website, iar 81% din clienți cercetează amănunțit ofertele de pe piață înainte să cumpere un produs sau serviciu online. Cu alte cuvinte, dacă concurenții tăi sunt online, iar tu nu, acei concurenți vor fi primii care vor interacționa cu clienții.
Crearea website-ului îți asigură mediul necesar unde poți răspunde primul nevoilor potențialilor tăi clienți. Astfel, având locul stabilit în industrie și prezența online, îți vei găsi mult mai ușor clienții.
6. Website-ul – succesul pe termen lung
În ianuarie 2021, aproape 4,66 miliarde de oameni (59,5% din populația globala) utilizează internetul. În alte state, numerele sunt mult mai mari, de exemplu în S.U.A , aproape 90% din populație sunt online, iar în România rata este de 78,2%. Ce putem afirma e că fără un website, afacerea este practic invizibilă pentru o mare parte din populație, iar știind că progresul tehnologic nu se oprește aici, în viitor utilizatorii de internet vor fi tot mai mulți, iar afacerea va fi în totalitate invizibilă dacă nu va avea o prezență online. Pentru a fi în pas cu progresul și tranziția în lumea digitală, business-ul tău are nevoie de un website.
7. Personalizare vastă
În comparație cu 10-15 ani în urmă, astăzi nu mai avem nevoie să cunoaștem limbaj de programare precum HTML sau CSS, pentru a putea construi cu succes un website excelent, funcțional și intuitiv. Servicii precum Shopify sau WordPress vin în ajutorul nostru cu largi opțiuni de personalizare, atunci când dorim să construim un website, limita fiind doar propria imaginație. Crearea unui website este acum mai disponibilă ca niciodată.
8. Informații importante despre clienți
Cu ajutorul uneltelor de analiză dintr-un website, vei găsi răspuns la multe întrebări-cheie. Care este clientul tău tipic ? Cum te-a găsit ? Ce îi place ? De ce a revenit ? Îți poți adapta afacerea după cerințele pieței fiind în pas cu trend-ul, sporind vanzarile. Baza variată de informații te ajută să înțelegi în ce mod rețelele de socializare îți influențează brand-ul, chiar ai putea descoperi oportunități de îmbunătățire pentru afacerea ta offline ( program, promoții, parteneriate, gamă de produse, etc).
9. Business din confortul casei tale
Program flexibil, venit constant, timp liber suficient dar și dezvoltare continuă, sunt doar câteva dintre beneficiile antreprenoriatului de succes. Dezvoltarea online a afacerii îți va aduce toate aceste plăceri odată cu crearea website-ului companiei. Vei avea la dispoziție toate informațiile necesare, fie că ești acasă, în vacanță sau la o cafea. Vei fi la curent cu toate oportunitățile, poți delega sarcini și comunica informații 24/7, fără nici un fel de efort.
10. Serviciul suport clienți
Website-ul ușurează interacțiunea cu clienții. Poți crea o secțiune unde oferi răspunsuri la întrebări frecvente ale clienților. În acest mod nu doar răspunzi la nevoile clienților dar și reduci cheltuieli legate de suport, economisind timp și buget.
Obținând un răspuns rapid și consistent, clienții vor rămâne mulțumiți de experiența cu afacerea ta. Dacă clienții sunt multumiți, de ce să nu arătăm acest lucru și celorlalți ? Un website oferă această posibilitate prin crearea unei secțiuni cu recenzii, unde clienții pot își împărtăși experiența personală, ceea ce va adăuga un plus de încredere și siguranță atunci când vei fi vizitat de noi clienți.
Lasă un răspuns